راهکارهای شیمی سازه

نصب و تعمیرات

نصب و تعمیرات

نصب و تعمیرات

مهمترین مرحله پس از اتمام پروژه های عمرانی، نگهداری و تعمیر سازه می باشد. نوسازی و تعمیرات تخصصی با افزایش عمر سازه و جلوگیری از تخریب و بازسازی آن نقش مهمی را در حفظ پایداری و دوام سازه ایفا می کنند. عملیات نصب تجهیزات و ماشین آلات سنگین نیز به دلیل اختصاص سرمایه گذاری بیشتر حساسیت و نقش حیاتی دارد. 

شیمی سازه آرمانی محصولات و سیستم های مختلفی جهت نصب و تعمیرات سازه های مختلف ارائه می نماید. 

  • انواع گروت های سیمانی و اپوکسی

گروت سیمانی یک ماده مرکب است که عموماً از آب، سیمان و ماسه تشکیل شده است. گروت اپوکسی محصولی سه جزئي با مقاومت مکانيکی بسيار بالا و چسبندگی فوق العاده بر روی انواع سطوح می باشد که از ترکیب رزین اپوکسی بدون حلال ، هاردنر پلی آمین و فیلرهای دانه بندی شده بر پایه سیلیس و کوارتز تولید شده است. معمولاً برای پر کردن فضاهای خالی زیر ماشین‌آلات سنگین یا سایر عناصر سازه‌ای،گروت ریزی زیر صفحه ستون، آب‌بندی درزها و ترک ها در سطوح و تقویت سازه‌های موجود استفاده می‌شود.

  • ترمیم کننده های پلیمری و الیافدار

ترمیم کننده بتن پودری است که پس از اختلاط با آب به شکل خمیر در آماده و با کارپذیری و چسبندگی مناسب امکان اجرا به روی سطح بتن را داده و پس از سخت شدن با داشتن ظاهر، دوام و مقاومت مکانیکی مناسب به ارتقا کیفیت و ترمیم بتن‌های آسیب دیده کمک می‌کند. ملات ترمیم کننده بتن پایه پلیمری تک جزیی  محصولی آماده مصرف بوده که در ترکیب با آب ملاتی با نفوذپذیری کم، مقاومت بالا و دوام فوق العاده ایجاد می کند. این محصول غیرخورنده بوده و جهت ترمیم انواع اجزای بتنی شامل تیرها، ستون‌ها، دال، عرشه و پایه پل ها، دیوارها و … به صورت عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرد. ترمیم کننده الیافدار نیز جهت کنترل ترک خوردگی و جمع شدگی بخصوص در عمق های ترمیم بالا استفاده می شود.

  • تسطیح کننده ها و ملات های خودتراز

ملات های خودتراز همچون گروت هایی با روانی بالا و زیر لایه هایی هستند که برای تامین یک سطح هموار یا صاف برای صفحه ستون های دستگاهی و تسطیح و پوشش کف به کار می روند. اغلب فراورده های ملات خودتراز در در کف های جدید و قدیمی ساخته شده از بتن درجا، بتن آماده یا چوب اعمال می شوند و ملات خودتراز به صورت فزاینده برای تعمیر کف هایی که خراب شده اند، شکم داده اند، پوسته پوسته شده اند یا ساییدگی پیدا کرده اند استفاده می شود.

  • انواع چسب بتن

چسب بتن جهت جلوگیری از ترک خوردگی، نفوذ آب و همچنین افزایش مقاومت کششی و خمشی و بهبود خواص بتن تازه و سخت شده و به منظور پایدارسازی و تقویت چسبندگی بتن و ملات های پایه سیمان در عملیات مرمت و نوسازی استفاده می گردد.

  • خمیر کاشت آرماتور

کاشت آرماتور یکی از متداول ترین و اقتصادی ترین روش های تقویت سازه می باشد که امکان اصلاح نواقص اجرایی و اعمال تغییرات نقشه های اجرایی را در طرح های مقاوم سازی ساختمان ها فراهم می سازد. در این میان انتخاب نوع چسب کاشت میلگرد جهت ایجاد اتصال هرچه بهتر بین بتن و آرماتور و دستیابی به مقاومت کششی مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • محصولات مقاوم سازی

تخریب و ساخت مجدد برخی از ساختمان‌های قدیمی، بناهای فرسوده،پل‌های قدیمی، خانه‌های خشتی، سازه‌های تاریخی و… به علت ارزش تاریخی امکان پذیر نمی‌باشد بنابراین باید ترمیم و مرمت شوند. تخریب و ساخت مجدد دیگر بناهای موجود، نسبت به مقاوم سازی آنها، به هزینه زیادتر و زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین می‌توان با هزینه‌ کمتر و همچنین در مدت زمان کوتاه‌تر عمر مفید و ظرفیت عملکرد آن‌ها را با روش‌های مختلف مقاوم‌ساری، تقویت نمود.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
لینک کوتاه: https://www.chimisazeh.com/service/377

پرسش، پاسخ و نظرات